torsdag 26 juli 2007

Cruising inget för Pandy

Jag och Erik N har ägnat stora delar av vår vakna tid åt att täcka årets cruising i Falun. Det handlar alltså om att åka bil långsamt i stan. Jag frågade en av funktionärerna på cruisingen var bilarna skulle åka varpå hon pekade på en rutt som gick runt stan ett varv och sedan runt stan en gång till:
- Åker de bara runt runt runt runt massor av gånger eller?
- Jaaaa. (argt och tjockt). Dä ä dä som ä cruuuuuuuuuuuising!
- Ok tack, du behöver inte bli arg.

Cruisingen var väldigt kul. Jag år två korv med bostongurka. Min fotograf utbrast:
- Oh. Det finns langos. Ska du inte ha Langos istället.
- Absolut inte, sade jag.
Hon slog till på en friterad degklump med kaviar, räkor och gräddfil.

Jag hade velat gör ett cruisingreportage i min Fiat Panda 4x4. Min kompanjon Erik N undersökte möjligheterna att åka.

En konservativ syn på bilar framträdde på nyhetsplats.

Erik N gjorde ett trevligt reportage med två kvinnliga cruisare med en riktigt grym bil. Det kan ni läsa här.

Förhandsartikeln där Pandy omnämns hittar ni här.

Cruising är det även här.

Inga kommentarer: