torsdag 19 juli 2007

Första småstadsklippet

En av mina förväntingar inför min Falusommar slog in idag. I Borlänge. Jag kan rekommendera alla som läser detta att åka dit - fort.

Jag var någonstans mellan Falun och Borlänge för ett jobb om rosor. Ett typiskt tillfälle då jag får fyra av följande fras till fotografen: "ta mycket bilder för jag tänker inte skriva många rader om det här".
I allafall. Efter rosorna passade jag på att fånga två frivilliga gymnasieungdomar för en enkät för att "få lite kött och blod" till morgondagens toppstory: "Chockökning av indragna studiebidrag i Dalarna".

Jag gjorde enkäten i Kupolen - Borlänges svar på solen. Sedan hände det. Jag såg ett par dosor a la converse allstar i en grym matt vinröd nyans. Jättefina. Min storlek. De kostade fytioniokronor.
Jag upprepar f-y-r-t-i-o-n-i-o-k-r-o-n-o-r. Då var det obligatoriska småstadsfyndet avbockat från saker jag måste göra i Dalarna listan. En varm nöjd känsla får jag när jag tänker på det.
I helgen kanske jag åker ner i gruvan. Sen är listan slut.

För er som desperat väntar på min aviserade Per Bjurman intevju har jag glädjande nyheter. Efter att ha blivit ställd förra lördagen till förmån för ett jävla krimmo kommer mitt epos nu på lördag. Jag har redan fått skit för att den var för lång, bilderna var för svartvita och "konstnärliga" vilket jag tolkar som enkom positivt. Min instruktion till fotografen var nämnligen "bara de inte ser ut som bilderna till lördagsintervjun brukar göra". Jag vill ha nära och svartvitt sa jag stolt. Och så blev det.

2 kommentarer:

ART IS BUSINESS sa...

Fantastiskt! Det är alltså i Kupolen det kan hända.

MLI sa...

Jag förväntar mig länk å det snaraste.