måndag 23 juli 2007

Exil: Dag 29 - Varför är du så tyst?

Jag gör mitt första kvällspass på tidningen idag. Kraven på vad jag ska prestera efter att nyhetschef och reporterkolleger gått hem är minst sagt modesta. Jag ska vara där "om det händer något", ringa polisen lite nu och då och fråga "om det hänt något". Thats it.

Min ambitiösa natur förhindrar mig dock från att göra kvällspassen till den drömtillvaro en fullfjädrad slacker skulle kunna få ut av upplägget. Inspirerad av Aron har jag en hel säsong frasier på min macbook men jag sitter och läser årsredovisningar från Dalarnas samtliga kommuner (typ 15) för att inhämta grundstoffet till veckans stora knäck "Född skuldsatt". Annars går jag mest runt och trallar. Sjunger för mig själv alltså.

Varje heltimme har jag även ett givande samtal med min mentor, den gode August. Hans sorgsna blick ger tysta men ack så visa svar när kvällen vaggar Falun till sömns.

Här är
äntligen webbversionen av PB-intervjun.

6 kommentarer:

MLI sa...

Skitbra blev det. Och bilden är perfekt.

MLI sa...

Har PB läst den btw?

Hannes Delling sa...

Hej(a) Erik! Bra artikel! Hoppas allt e fint.

Eriks Exil sa...

Hej(a) Ellen också ocj tack. Det är fint här. Hur är det på Lidingö T?

MLI. Jag vet inte om PB har läst. Jag frågade om han ville att jag skulle skicka en tidning och fick svaret:
- Det behövs inte, jag har folk på Aftonbladet som håller koll på det där.

Hannes Delling sa...

LT är fint, börjar som bäst komma in i lunket och om en vecka är det slut. Sommarn är ju sjukt kort. bäst man lever ska man dö, som de brukar säga. och snart börjar den ökända praktiken...

Fanny Lundstedt sa...

Erik, fan vad bra du skriver, för sjutton gubbar.

Och vilka bra citat han gav dig. Tänk vad skönt att prata med en människa som säger vettiga, intressanta saker och inte bara "det är jättekul" "jag trivs bra" eller "det är inte klokt".

Äsch, vet inte om jag fick fram vad jag menade. Men summa summarum: per säger bra saker och du skriver som en halvgud.